MPowerBMW-ს კომპანიის დაარსების ოფიციალურ დღედ 1917 წლის 21 ივლისი ითვლება, თუმცა BMW-ს ისტორია რამდენიმე წლით ადრე დაიწყო. 1913 წელს მიუნხენში ორი პატარა ფირმა გამოჩნდა, რომლებსაც სათავეში კარლ რეპი და გუსტავ ოტო (ნიკოლაუს ოტოს შვილი, იმ ადამიანის, რომელმაც შიდა წვის ძრავა შექმნა) ედგნენ. პირველი მსოფლიო ომის დაწყების შემდეგ ორივე ფირმა იძულებული გახდა გაერთიანებულიყო, რათა თვითმფრინავის ძრავები შეექმნათ. 1916 წელს კომპანია ხალი სახელი – ”ბაუერიშე მოტორენ ვერკე” ეწოდა. 1917 წელს BMW-ს ემბლემაც დამუშავდა. რომელიც მოტრიალე პროპელერის სიმბოლოს წარმოადგენს. იმავე წელს კომპანიის მთავარმა ინჟინერმა მაკს ფრიცმა ექვს ცილინდრიანი საავიაციო ძრავი – ”ტურ 3ა” შექმნა, შემდეგ კო ”მოტორ 4”, რომლითაც 1919 წელს ფრანც დიმერმა მსოფლიო რეკორდი დაამყარა სიმაღლეზე ფრენაში, იგი ცაში 9 670 მეტრზე ავიდა.

მაკს ფრიცმა კიდევ ერთხელ გამოიჩინა გამჭრიახობა, როდესაც ვერსალის ხელშეკრულებით საავიაციო ძრავების გამოშვება აკრძალეს, BMW გაკოტრების საფრთხის წინაშე დადგა, მაგრამ მაკსმა დაიწყო მოტოციკლების წარმოება. მან გამოუშვა ”R 32”, რომელიც 1923 წელს დაყენებულ იქნა სერიულ წარმოებაზე და მალევე მოიპოვა პოპულარობა. ხუთი წლის შემდეგ კომპანიამ აიზენახში ავტომობილების ქარხანა შეიძინა. ხელშეკრულებით ქარხანა უშვებდა ავტომობილებს ”ოსტინ დიქსის” მარკით. ახალი დიქსი დიდი მოთხოვნილებით სარგებლობდა, ამიტომ BMW დიდი ხანი არ ხსნიდა ამ მოდელს წარმოებიდან.

1932 წელს კომპანიამ საკუთარი ავტომობილი გამოუშვა. ეს იყო მოდელი 3210, რომლის ძრავაც ორიგინალურად იყო შემუშავებული. მისი სიმძლავრე 20 ცხენის ძალა იყო, ხოლო სიჩქარე 80კმ/სთ. პირველად BMW 303-ს დაუმონტაჟდა გამოზნექილი ლითონის ბადე რადიატორის წინ (ამ ელემენტით BMW დღესაც იწონებს თავს) და ამ მოდელის სიჩქარე იყო 90კმ/სთ. სპორტული ავტომობილების რამდენიმო მოდელის გამოშვების შემდეგ BMW-ს ხელმძღვანელობამ გადაწყვიტა მაღალი კლასის ავტომობილების წარმოებაც. კონსტრუქტორებმა დასახულ მიზანს მალე მიაღწიეს და გამოუშვეს BMW 326, რომელიც Mercedes-Benz-საც კი უწევდა კონკურენციას. დიდი მოთხოვნილების გამო ეს მოდელი 16 000 ცალი აიწყო.

1936 წლისათვის კომპანიამ წარმოადგინა პირველი ღირებული სპორტული ავტომობილი – ორადგილიანი როდსტერი 328. ეს ავტომობილი სპეციალურად შეიქმნა იმ დროს მეტად პოპულარულ რბოლა Mille Miglia-ში (მილე მილია, ათასი მილის რბოლა) მონაწილეობისთვის. BMW 328-მ თავისი ”მოვალეობა” 1940 წელს შეასრულა, როცა ამ მოდელმა ათასმილიანი მანძილი რეკორდულ დროში დაფარა (166,7 კმ/სთ) ავტოწარმოების განვითარებასთან ერთად ვითარდებოდა მოტოციკლებიც. 1937 წელს ერნსტ ჰენემ BMW-ს მოტოციკლით მსოფლიო რეკორდი მოხსნა, როდესაც 279,5 კმ/სთ სიჩქარე განავითარა.

მეორე მსოფლიო ომში გერმანიის დამარცხების შემდეგ BMW-ს რამდენიმე ქარხანა დაზარალდა და იგი გაკოტრების წინაშე დადგა, ამიტომ BMW კვლავ მოტოციკლების წარმოებაზე გადავიდა.

1951 წლიდან დაიწყო BMW-ს ახალი მოდელის წარმოება. BMW 501 თავისი კლასის მოდელებისგან კომფორტულობით გამოირჩეოდა, თუმცა საკმაოდ მძიმე იყო და მის ძრავს ამხელა მასის ტარება უჭირდა. სამი წლის შემდეგ კონსტრუქტორებმა რვაცილინდრიანი ძრავი შექმნეს, რომელიც კარგად მოერგო 501-ს. ავტომობილი 160 კმ/სთ-ს ანვითარებდა.

1955 წლისათვის კომპანიამ საკმაო უცნაური მოდელი – ი ე ს ტ ა შექმნა. მას მხოლოდ ერთი კარი ჰქონდა, ძრავი კი 13 ცხენისძალიანი იყო და მხოლოდ 80 კმ/სთ-ს ანვითარებდა, მაგრამ სიიაფის გამო საზოგადოებაში დიდი ინტერესი გამოიწვია. მოგვიანებით BMW-მ ძვირადღირებული სპორტული მოდელები – 503 და 507 შექმნა. ავტომობილებს გარკვეული ხარვეზები აღმოაჩნდა. მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ დაზარალებული ფირმა ფეხზე ნორმალურად არ იყო დამდგარი და ფინანსურ კრიზისს განიცდიდა. ამ ინფორმაციის გაჟონვის შემდეგ დაიმლერ ბენცმა BMW-ს აქციების ყიდვა მოინდომა, მაგრამ კომპანიამ სხვის დაუხმარებლად ფულის მოგროვება და ახალი მოდელის შექმნა განიზრახა. 1961 წელს შეიქმნა ახალი იაფფასიანი კომფორტული სედანი 1,5 ლიტრიანი ძრავით. ფასმა და კომფორტმა თავისი გაიტანა და კომპანიამ ერთბაშად 20 000 ცალის შეკვეთა მიიღო. ასე დაიწყო BMW-ს მორიგი აღმავლობა.

1966 წელს კომპანიამ ახალი BMW 2000 წარადგინა. უნდა ითქვას, რომ ამ მოდელმა საფუძველი ჩაუყარა მესამე სერიი BMW-ების გამოშვებას. მალე შეიქმნა მეხუთე სერიის BMW. 70-იანი წლების ბოლოს კი ზედიზედ იქმნება მეექვსე და მეშვიდე სერიის ავტომობილებიც.

BMW-3-ის სედანების მეოთხე თაობას საქარხნო ინდექსით E30 აწარმოებდნენ 1982 წლის ნოემბრიდან 1991 წლის ბოლომდე (ლაპარაკია BMW ”ხულიგანკაზე”). ამ მოდელში და საერთოდ BMW-ში მაქსიმალური კომფორტი აქვთ მძღოლს და მის გვერდით მჯდომ მგზავრს, BMW-ს ხელსაწყოთა პანელის გაფორმება კი მრავალი წლის მანძილზე ბევრი მწარმოებლისთვის ეტალონად ითვლებოდა.

პირველი დღეები

1916 წელი: BMW გახდა პირველი ქარხანა ავიაცის თვითმფრინავების ძრავების.

=======================================================

1917 წელი: კომპანია Rapp motor company გადაკეთდა Bayerische Motoren Werke.

==============================================

1919 წელი: ფრანც ზენო დიმერ (შუაშI რო დGას) თავისი რეკორდული თვითMფრინავით BMW-ს ძრავათი.

ფრანც ზენო დიმერმა, დაამყარა პირველი მსოფლიო რეკორდი BMW-ს ისტორაში. რომელმაც შეძლო ყველაზე მაღლა აფრენა 9760 მეტრო სიმაღლეზე. თვითფრინავში იდო ძრავა BMW IV-ის

==============================================

1922 წელს:BMW ააშენა შენობა რომელიც დღესდღებოთი დგას მოშორებით აეროპორტ ობერვიზენფელდ.

1923 წელი: პირველი მოტოციკლეტი BMW-სი.

==============================================

1924 წელი: შეჯიბრება თვითმფრინავების ვინ უფრო მაღლა აფრინდება.

პირველი კონტინეტალური ფრენა თვითმფრინავით, BMW-ს ძრავათი.

==============================================
1926 წელი: გიდროთვითმფრინავი Rohrabch VII BMW-ძრავით დააამყარა 5 მსოლფიო რეკორდი.

1927-წელი: ამ წელს იქნება დამყარებული 87 რეკორდი თვითმფრინავეში მსოფლიოში, რომელსაც 29 -თვითმფრიანვს BMW-ძრავა ედო.

1928 წელი: ლოგისტიკა ქარხანაში აიზენახე.

BMW-იძენს აუტომობილების ქარხანას აიზენახე (ტურინგია) ხოლო კიდე იღებს ლიცხენძიას არც თუ ისე დიდ კომპანიასთან Dixi.

==============================================

1929 წელი: პირველი აუტომობილი BMW. BMW 3/15 PS.

Dixi- დაარქვეს პირველ აუტომობილს BMW. ის იყო შემუშავებული მიუნხენში, ასევე ყველა პროდუქცია BMW-სი. მაგრამ წარმოება იქნა გაგრძელებული 40-წლამდე აიზენახში. ერნს ხენ გახდა ყველაზე სწრაფი მოტოციკლი მსოფლიოში BMW-ს მოტოციკლით.

BMW-ხსნის რეკორდებს

1930 წელი: დიდი მგზავრობა გირდოთვითმფრინავით, BMW-ს ძრავათი.

ფოლგან ფონ გადაიფრინა სამხეთ ატლანტიკი ღია გიდროთვითმფრიანვით BMW-ს ძრავათი. BMW Hornet და BMW Xa- აღიარეს საუკეტესო ძრავები გამოსული BMW ქარხანიდან მიუნხენიდა.

==========================

1932 წელი: შემუშავებულია მუნხენში, ხოლო გამოშვებულია აიზენახში. BMW 3/20

===========================

1933 წელი, ამ მოდელიდან წავიდა ტრადიცია BMW -ქარხანაშI 6-ცლინდრიანი ძრავების.

=============================

1934 წელი: რადიალური ძრავა BMW 132 ბომბარდირის თვითმფრინავზე JU 52.

მისალოცი ავიაციული ძრავების გახდა BMW flugmotorenbau. რადიალური ძრავა BMW 132 შესანიშნავი ძრავა, დამზდებულია დიზაინი pratt & whitney.

=============================

1935 წელი: ტექნოლოგიური სენსაცია. BMW R12 გახდა პირველი გიდრავლიკური წინა ###.

=============================

1936 წელი: კლასიკური სპორტული აუტომობილი თავის დროს. BMW 328

ბერლინში ჩატარებული პირევლი ოლიმპიური შეჯიბრების შემდეგ, BMW-მ დაიწყო გამოშვება პირველი სპორუტლი აუტომობილის 2-ლიტირანი ძრავათი.

===========================

1937 წელი: ერნს ხენნრე რეკორდული მოტოციკლით.

ერნს ხეენრე დაამყარა რეკროდი მოტოცილკით რომელსამ შეძლო (279.5კმ-ს განვითრება) და ამ რეკორდის მოხსნა ვერ შეძლეს 14 წლის განმავლობაში.

==========================

1938 წელი: BMW 328 რბოლაზე.

როდსტერი BMW 328 გებულობს ათასწლეულის თავის კლაში რბოლას სახელად (Mille miglia) იტალიურ რბოლაში .

========================

1940 წელი: ისევ მოგება Mille miglia BMW 328.

დაწყებული სერიული გაყიდვებით BMW-ისევ იგებდა და იატლუირ რბოლას Mille miglia-ში. . 1945 წელს იყო გამოშვებული დაახლოებით 30000 ცალი.

========================

1943 წელი: თვითმფრინავი Arado 234 ერთერთი პირველი თვითმფრინივი რომელიც იყო აღჭურივლი BMW რეაქტიული ძრავით BMW 003.

ომის გამო BMW-ს მოტოციკლები მალ მალე გადაჰქონდათ აიზენახში. აუტომობილების გამოშვება ცოტახნით გაჩერდა. 1929 წლიდან BMW-მ გამოუშვა 81 228 აუტომობილი.

რეაქატიული თვითმფრინავი BMW განახორცილება პირველი ფრენა. მოდელის ინდექსი იყო 109-003. ხოლო რამოდენიმე წლის შემდეგ, რეაქტიული ძრავების გამოშვბა სერიულად წამოვიდა.

======================

1944 წელი პირველად ვინ განალაგა თვითმფრიანვებში ძრავები იყო ხელმუთ გრაფ ფონ, (მარცხნივ)

BMW ანხორციელებს ცდებს ომის სარაკეტოს.

=====================

1945 წელი: მუნხიენის ქარხანა, იქნა მაგრად დანგრეული მერეო მშოფლიო ომის დროს.

მეორე მსოფლიო ომის დასასრულს BMW-ქარხანა იყოს რუინში და კიდე დალსოფორდე ცულსფორში.

ეკონომიკური სასწაული

1948 წელი: BMW უბრუნდება მოტოციკლებს სახელად R 12.

ერთცილინდრიანი ძრავა, პირველად გამოსულა BMW-ს მიერ, ხდება პირველი დასაწყისი მოტოციკლებისა.

1950წელი: მიპრველი მოტოციკლი ომის შემდეგ იპოზიტური ძრავათი BMW R51/2.

R51/2. იყო სესანიშნავაი მოცოციკლი 2 ცილინდრანი ძრავათი.

1951 წელი: კონცრაყ ანდრეაუნდერი, პირველი კანსლერი ფედერაციის რესბუპლიკაში, გერმანია გვანახებს სედანს BMW “STATE sedan” რომელიც შექმნეს 501-ის ბაზაზე.

BMW გამოუშვა თავისი პირველი სედანი 501-ბაზაზე, ის წავიდა გაყიდვაში სერიულში, მაგრამ იმ დროს ფინანსურმა კრიზისმა ეს იმედები გაუცრუა.

1954 წელი: BMW გახდა ჩემპიონი მსოფლიოსი, რობლა მოტოციკლებზე, და ეს ტიტული ძალიან დიდი დრო შეინარჩუნა ზუსტად 20-წელი.

1955 წელი: გუნდი “კრაუსი-პრტუნინგ რბოლაზე, Sux Days.

განყოფილება BMW Triebwer GmbH განაგრძო ცხოვრება ქალაქ ალლახში. კომპანია ისევ თავისი ტრადიციებით აგრძელებს საავიაციო ძრავების დამზადებას. მოდელი R50 და R60 წარმოგვიდგენენ ახალ თაობას მოტოციკლეტებში BMW-ეებში, რომელიც იყო რბილი საკიდით დამყენებული. მოდელი Isseta ქარხანამ დაიწყო გამოშვება დაბალი კლასიდან.

Isseta რომელმაც გაითქვა სახელი მოტოციკლებსა და მანქანებს შორის, ეს აუტომობილი იყო დამზადებული დაახლოებით 200.000 ცალი.

1956 წელი: ეს მოდელი დღეს ძალიან იშვიათია ლეგენდარული BMW 507.

მოდელი BMW 507 და BMW 503 დღეს ამათ ეძახიან “ბებერ ვეტერანებს და ვარსკვლავებს” 50-წლის წინათ ეს მოდელი იყო გამოშვებული 412 და 253 ცალი, რათქმაუნდა ყველა მოდელი ეგზეპლარი იყო.

1959 წელი: ხელისუფლება BMW-სი.

ამ წელს დაიწყო ბევრი სედანების BMW გაყიდვა. ბევრმა აქციონერმა და დილერემბა, როგორც იქნა გადაიარეს ძლივს დიდი კრიზისი. და BMW-ს აწი შეუძლია ისევ განაგრძოს და მიაღწიოს შედეგებს, (7-სერია) 700-გადხდა ყველაზე გამართლებული მოდელი სერიულებში.

1962 წელი: დილერები იღებენ აუტომობილებს.

1500 მოდეილი გახდა და შეიქმნა იმისთვის რომ, ხალხს ეგრძნოტ საკუტარი თავი სუფთა კომოფრულ აუტომობილში.

წარმოეობა მომავლის
1965-წელი: განყოფილება BMW Triebwerkbau GmbH გაყიდულია. 25-წლის შემდეგ კომპანია BMW შეწყვიტა მთლიანად ავიაციური ძრავების გამოშვება.

==================================================

1966 წელი: BMW 1600.

BMW-იწყებს გამოშვებას სერიული გაყიდვებში შემდეგი მოდელის 2-კარებიანი-ის სახელად 1600. ამ მოდელიდან დაიწყო 3-სერია.

==================================================

1967-წელი: წარმოებელი Hans Glas-ი დინგოლფინგში. დაუტვებს თუ არა BMW-მათ სამუშაო ადგილებს.

BMW შეიძინა წარმოებლები Hans Glas GmbH დინგოლფინგში. შემდეგ აშენებს კიდე ერთ ქარხანას მანდ.

==================================================

1969-წელი: მოტოციკლეტები BMW იწარმოება ყოფილი ავიაძრავების ქარხანა ბერლინში.

მომატებული მოთხოვნილება მოტციკლეტების გაყიდვაში, აღორძინდა ბაზრობა აუტოტრანსპორტის. BMW-ს გადააქვს თავისი გამოშვება მოტოციკლების 3 ქარხანა ბერლინში. გამოჩენა ახალი მოდელის 5-სერიის იცვლება დიზაინი მოტოციკლისას.

==================================================

1970-წელი: BMW-ს შტაბი ახლოს ოლიმპიურ ცენტრტან მიუნხენში.

მეორე აუტომობილის ქარხანა კომპანია BMW-აშენებს დინგოლფინგში. იწყებს მუსაობას ცენტრალური საწყობი ნაწილების. 4-ქარხანა აშენებს ლანდსხუტში. და ასევე შემდგომ პირველი ქვა ფუტურისტიკული შენობა მთავარი ოფისის ჯგუფი მიუნხენში.

==================================================

1972-წელი: დიდი ხნის შემდეგ ეძლევათ საშვალება სამხრეთ აფრიკელ მომუშავეებს BMW-ში მიიღონ თანაბარი უფრლება სხვა დანარჩენებივით.

პირველი 5-სერია იქნეა გამოშვებული მიუნხენში როცა იყო ოლიმპიური თამაშები. გამოკვლევა და შემოწმება მიდიოდა კიდე ტურბოძრავების და ელექტრობის მაგ დროს ქარხანაში. იმისთვის რომ BMW-ჰქონოდა თავისი სპორტული ატელია, მაგ დროს იყო ჭორის დონზეზე გასული ინფორმაცია BMW Motorsport GmbH. BMW ამზადებს ქარხანას სამხრეთ აფრიკაში.

==================================================

1973-წელი: პირველი აუტომობილი მასობრივი გაყიდვებით ტურბოძრავებით, ამ მოდელის სახელი იქნება სერჩეული BMW 2002 turbo.

კომპანია გადადის ახალი შენობაში მიუნხენში და აღებს ახალ ქარხანას დინგოლფინგში. მოდელი BMW 2002 Turbo ხდება პირველი მსოფლიოში მასობრივი გაყიდვებით აუტომობილი ტურბოძრავებით. BMW მიიღო სახელი ცემპიონი ეუროპულ რბოლაზე ფორუმლა 2-ის ეუროპულ ჩემპიონატზე ტურისტულ აუტომობილში და ასევე 12-ჯერ მოიგო ჩემპიონატი მსოფლიოსი მოტიციკლეტზე. მოტოციკლეტების განყოფილება აღნიშნავს თავის 500,000 მოტოციკლებს. საფრანგეთში გაიხსნა პირველი ეუროპული განყოფილება. ასევე გაიხნსა ოფისი BMW-სი სერვისის ამერიკაში. შემოდგომაზე ცნდება პირველი ნაფთობის კრიზისი.

==================================================

1974-წელი: პიონერი სისტემებში ABS: BMW 3.0 CSL

BMW 3.0 CSL-პირველად გამოჰყავს რობალზე სისტემა ABS-ით. ამ სისტემას BMW-ზე ჰქონდა დიდი მიშვნელობა რათა დაემტიცებინა წარმოებლის ხარიხსი და სიზუსტე.

==================================================

1975-წელი: ალექანდრე კალდერი და მისი შედევრი.

გამოშვებული იქნება 3-სერია. ალექანდრ კალდერმა შექმნა პირველი მანქნა BMW Art Car.

==================================================

1976-წელი: აგრძელებს ტრადიციებს კუპე BMW: 6-სერია.

საზოგადოებას გააცნეს ახალი 6-სერია კუპე.

==================================================

1977-წელი: კურსი აუტომობილების სწავლის: სწავლება მართვის პროფესიონალურ დონეზე.

გამოშვებული იქნება მოდელი 7-სერიის. პრეზიდენტ ვალტერი ხსნის კიდე ერთ ქარხანას მოტოციკლების ბერლინში. აუტომობილების კურზე BMW-პირველად ასწავლის პროგრამას გზის უსაფრთხოებას.

==================================================

1979-წელი: პირველი ქმნილება განყოფილების BMW Motorsport GmbH: M1.

კომპანია BMW იწყებს გამოშვებას პირველი ციფრული ძრავების, ელექტრონული მართვის, უშვებს პირველ ბრონირებულ BMW-ს, იწყებს კვლევას წყალბადიანი ძრავების, და ასევე დებს ხელშეკრულებას თანამშრომლობას კომპანია Steyr-Daimler-Puch. და ასევე დაარსდა კომპანია ‘Spielmotor Munich რომელმაც პირველად შეუთანხმდა სახლემწიფოს ჩაეტარებინათ კულტურუსლი ღონისძიება. პირველად სხდომაზე წავიდა ლაპარაკი BMW-ს საკითხზე და მის შემდეგ სემოდის წარმოება M1-ის.

==================================================

1980-წელი: ძრავა, რომელმაც მოუტანა BMW-ს სახელი მსოფლიოს ჩემპონი რბოლაზე ფორუმა1.

იწყება მასიური წარმოება სისტემის ABS და დამზადება ძრავის ფორუმა 1-ის რბოლაზე. 1)BMW-ს მოტოციკლი იმარჯვებს რბოლას რალლი პარიჟ -დაკარის ყველაზე რთული რბოლა მსოლიოში. ხოლო მაგის შემდეგ ისევ იმარჯვეს და იღებს ამ ტიტულს მესამეჯერ.